ACERCA DE LA CONVENCION RAMSAR

La Convención sobre los Humedales (Ramsar, Irán, 1971) -- llamada la "Convención de Ramsar" -- es un tratado intergubernamental en el que se consagran los compromisos contraídos por sus países miembros para mantener las características ecológicas de sus Humedales de Importancia Internacional y planificar el "uso racional", o uso sostenible, de todos los humedales situados en sus territorios. A diferencia de las demás convenciones mundiales sobre el medio ambiente, Ramsar no está afiliada al sistema de acuerdos multilaterales sobre el medio ambiente (AMMA) de las Naciones Unidas, pero colabora muy estrechamente con los demás AMMA y es un asociado de pleno derecho entre los tratados y acuerdos del "grupo relacionado con la biodiversidad".

Aprenda más acerca de la Convención de Ramsar sobre los Humedales – qué es en la actualidad; dónde se originó, y por qué; cómo funciona; cuáles son sus países miembros, y por qué se adhirieron esos países.

jueves, 22 de enero de 2009

EL MEU AMIC DONISET.



A vegades la vida dóna unes bolcades espectaculars, especialment amb relació a les persones que mes vols, i la veritat resulta incomprensible.Resulta que m'assabente de l'existència d'una Associació de Vela llatina a Catarroja i com és una de les meues grans aficions, contacte amb ells via internet i d'una manera molt cordial, m'inviten a visitar-los i a pesar de no tindre vinculació amb ells, no em sent estrany en cap moment i decidisc sol·licitar l'ingrés en la denominada “ELS PEIXCADORS”. Lògicament em decidisc a començar a veure la forma de comprar una barca per a navegar i pense a visitar el meu amic Doniset que com expert barquer i perfecte coneixedor em pot assessorar en este tema i amb tota confiança per la meua part.Ocorre llavors que dies abans d'anar a veure-ho, contacte per casualitat amb un familiar seu del Saler des de la pàgina de la Casa de la Demana i em diu que la família del meu amic portava mesos intentant localitzar-me. Parle amb la seua germana i em dóna la notícia més dura que havia rebut des de la mort de Mon Pare; el meu amic, ens havia deixat per sempre després d'haver patit el que sempre es diu: una dura malaltia.Et vénen llavors a la memòria tants estones alegres passats en la infància, tantes confessions l'unisc a l'altre, la complicitat, les baralles i les estones menys bones, i llavors et retraus l'haver-se distanciat els dos amics per motius bàsicament de treball, atés que ell es va quedar fent el que sé que sempre havia desitjat, que era estar en l'Albufera i viure en llibertat i gaudir de la naturalesa, i a mi em va donar per caminar d'altra banda, que encara que no em penedisc d'allò que s'ha fet, bé és cert que moltes, però moltes vegades em recordava de l'Albufera i el seu entorn quan estava molt lluny d'ella; a vegades, massa lluny.Costa entendre, que quan per motius professionals, has conegut gent roïna i que sense desitjar la mort a ningú, arribes a la convicció que no es mesclen viure entre les persones, continuen donant la vara a tota la societat, i que persones bones, treballadores, honrades i sense cap tipus de maldat com el meu amic, s'hagen d'anar a una edat tan jove, i hagen de deixar a una esposa i uns fills meravellosos i per descomptat a uns pares i germana que són tan bona gent en tots els sentits; no és res just, però desgraciadament el destí pareix que està escrit i ningú ho pot canviar. Crec que no sóc capaç d'expressar en estes línies els meus sentiments per esta perduda, però servisca com a senzill homenatge al meu amic Doniset, al què mai oblidaré.
Publicado por GMC en domingo, junio 22, 2008

No hay comentarios: